Leer beter omgaan met stress en geniet weer van de rust in jezelf!

9

Heb je het gevoel dat je geleefd wordt?

Je hebt het zo druk dat er geen tijd voor jezelf over blijft en diep van binnen knaagt dat aan je.

9

Ben je een controlfreak?

Controle houden kost veel energie en put je uit waardoor je zomaar ineens kan gaan snauwen tegen je dierbaren. Dit geeft je een schuldgevoel.

9

Stel je hoge eisen aan jezelf?

Je vindt dat je alles moet kunnen en je raakt gefrustreerd als je niet aan je eigen verwachtingen voldoet. 

9

Kan je maar niet stoppen met piekeren?

Je malende gedachten houden je uit je slaap, waardoor je de volgende dag al moe begint.

Krijg weer rust en ruimte in je hoofd!

Je verlangt naar meer rust en ruimte in je hoofd en lijf. Misschien denk je dat die rust er pas komt als je je negatieve gevoelens, stemmingen en gedachten in bedwang kan houden. Dat is echter een onmogelijke taak! Ook al doe je je best om niet meer negatief te denken en vooral vrolijk te zijn: je valt snel weer in je oude patroon. Dat komt doordat onze gedachten een eigen leven leiden. Er is dus iets anders nodig! 

Acceptatie

Stel je eens voor dat je jezelf belangrijk genoeg vindt en dat je jezelf kan accepteren precies zoals je bent. Zou je dan te hoge eisen aan jezelf stellen en jezelf bekritiseren? Zou je jezelf dan willen uitputten?

Go with the flow

Als je werkelijk kan aanvaarden dat het leven onvoorspelbaar is, dan zie je dat controle willen hebben zonde van je tijd is. Dan weet je, voel je en ervaar je dat piekeren geen zin heeft. In plaats daarvan ontstaat er rust, acceptatie, mildheid, mededogen met jezelf en je omgeving. Meebewegen met de flow.

Hoe doe je dat?

Mindfulness is een prachtige manier om deze vaardigheden te leren. Leven in het nu, met alles wat er is. Je kan weer genieten!

Het is mijn missie om jou te helpen de rust in jezelf te vinden, zodat je weer vanuit je eigen kracht kan leven!

Van stresskip naar stress-skip

Ik maakte me snel druk en legde de lat hoog. Ik had last van onrust. Ik wilde het graag anders, maar ik wist niet hoe. Ik deed van alles om rustiger te worden, maar niets hielp langdurig.

In een mindfulnesstraining leerde ik om ‘in het nu’ te zijn. Ik werd rustiger en… die rust bleef! Dingen die voorheen stressvol voor me waren, waren dat ‘ineens’ niet meer. Ik realiseerde me dat pas goed toen iemand aan me vroeg: ‘Waar word jij gestresst van?’ en ik eigenlijk niks kon bedenken! Ik schrok er zelf van, maar het was de waarheid.

Als ík zo ver kon komen, dan moest dat voor anderen ook mogelijk zijn…. Als mindfulness professional help ik nu mensen die een druk leven leiden, zorgen hebben en piekeren naar een rustiger, liefdevoller en gelukkiger leven. 

Wat bereik je met mindfulness?

N

De baas over jouw stress

Stress, zorgen en onzekerheid zijn een onderdeel van je leven, maar je wordt er niet meer door overspoeld.

N

Meer rust

Je leert eenvoudige oefeningen waardoor je meer rust en ontspanning ervaart in het dagelijks leven.

N

Niet meer piekeren

Je leert gedachten onder ogen te zien en ze volledig te erkennen. Daardoor komt er rust in je hoofd.

Wat vinden mijn klanten van mij?

Wat was het snel wennen aan Lydia en aan elkaar. Dit heeft voor mij te maken met het gevoel van veiligheid dat Lydia van meet af aan weet neer te zetten/creëren. Voor ieder van de groep aandacht, tijd en als je dat wilt soms ook een spiegel om in te kijken. Fijn om deel te hebben genomen en handvatten aangereikt gekregen te hebben om mee te nemen in het doen en laten van iedere dag!

J.O. - v.B.

Ik vond de cursus mindfulness heel nuttig en fijn. Je wordt je bewust van het verschil tussen doen en zijn. Door de oefeningen kan je je hoofd goed leegmaken en je lichaam ontspannen. Je slaapt er heerlijk door. Bijzonder dat het eigenlijk heel eenvoudig is en toch zo doeltreffend. Lydia heeft een prettige stem, legt alles heel helder uit en is heerlijk rustig.

Ernie

Gun jij jezelf een mindful leven?

Je bent het waard! Kijk welk traject het beste bij jou past!

Ontvang GRATIS en vrijblijvend een ingesproken oefening, zodat je direct meer rust ervaart!

Veelgestelde vragen

Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent: leven met volle aandacht in het hier en nu. Het woord kan verwarring oproepen; het gaat namelijk niet alleen over je mind. Het  lichaam en gevoelens spelen een net zo belangrijke rol. Wie mindful is, voelt zich niet opgejaagd en is in staat met stress en problemen om te gaan. Je accepteert jezelf en het leven precies zoals het is en, heel belangrijk, zonder oordeel daarover! Het is een manier om diep in jezelf te kijken en jezelf te onderzoeken waardoor je zelfinzicht krijgt. En zelfinzicht geeft zelfvertrouwen. Voor mindfulness geldt dat je het moet ervaren. Het is net als met pianospelen: niemand heeft ooit piano leren spelen door er een boek over te lezen. 

Is mindfulness zweverig?

Nee, totaal niet. Mindfulness is ‘met je voeten in de klei’ werken met wat er nu is. We roepen niks op. Wel doen we veel oefeningen die we meditaties noemen. Maar een meditatie is niets anders dan je aandacht naar binnen richten.

Ik begrijp heel goed wat 'leven in het nu' is. Waarom zou ik dan een training moeten volgen?

Iets weten en begrijpen doe je met je hoofd. Tijdens een training oefen je met mindful aanwezig zijn in het hier en nu. Dat is makkelijk te begrijpen, maar het zelf ervaren is echt wat anders. Je verkrijgt diepe inzichten in jezelf, je loopt tegen dingen aan en je leert hoe je daarmee kunt omgaan.

Ik weet niet of ik erin geloof.

Mindfulness heeft weinig te maken met ‘of je erin gelooft’. Waar het om gaat is dat je bereid bent naar jezelf te kijken. Je eigen patronen te onderzoeken.

Hoe lang duurt het voordat ik resultaat zie?

Dat is zo niet te zeggen.  Het klinkt paradoxaal, maar we leren bij mindfulness juist om het streven naar een resultaat los te laten. Bovendien  hangt het helemaal af van hoeveel tijd je wil investeren in jezelf. De uitnodiging is om dagelijks te oefenen, ongeveer een half uur per dag. De één ervaart na een paar dagen al een verschil, de ander na 3 weken of langer.

Wat is het verschil tussen training en coaching?

Een training wordt in een groep(je) gegeven. Het voordeel daarvan is dat je van elkaar kunt leren en je ervaringen met meer mensen kan delen. Dat werkt motiverend en helend. In een coachingstraject word je individueel begeleid. Je leert dan ook mindfulnesstechnieken. Je kan dieper inzoomen op de dingen waar je tegenaan loopt en je krijgt alle aandacht en tijd.  Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Is mindfulness hetzelfde als mediteren?

Nee. Mediteren is een manier om mindful te worden. Mindful ben je als je met je gedachten, je lijf en je gevoel volledig aanwezig bent in het nu. Dat kan dus ook zonder dat je mediteert. We gebruiken in mindfulness verschillende meditaties, die bedoeld zijn om je aandacht te leren richten op het nu.

Ik kan niet stilzitten. Is dat erg?

Zodra je je aandacht naar binnen richt, is het gebruikelijk dat je te maken krijgt met de onrust in jezelf. Met deze onrust leer je juist om te gaan. 

Ik heb weleens gemediteerd maar ik kon mijn gedachten niet stoppen.

Het is een groot misverstand dat we tijdens een meditatie zonder gedachten moeten zijn. Gedachten komen en gaan en dat is heel normaal. Je geeft tijdens de meditatie ruimte aan je gedachten, je duwt ze dus niet weg.

Wordt het vergoed?

Vanuit de zorgverzekering wordt mindfulness niet vergoed. Sommige werkgevers hebben een budget voor scholing, dus het is handig om bij je werkgever te informeren.   

Ik heb geen tijd om oefeningen te doen want ik heb een erg druk leven.

Eén ding is zeker: als je blijft doorgaan zoals je nu doet, dan blijf je krijgen wat je nu krijgt. Dan verandert er niks. Bezig zijn met je persoonlijke ontwikkeling kost tijd en vraagt toewijding. Zie het als een investering in jezelf waardoor je leven kan veranderen. Als je daar niet toe bereid bent, dan blijft alles bij het oude.

Dit zeggen mijn cliënten 

Balans was voor mij het toverwoord dat ik daar elke keer mocht voelen en ervaren. Lydia straalde voortdurend die voor mij zo broodnodige balans uit. Ze stelde me op mijn gemak, nam alle tijd en en ze overlegde steeds de oefeningen die ze met me wilde gaan doen. Nooit werd het zweverig. Ik vond het ontspannen, prettig en veilig, waarin er ook als het zo uitkwam, gelachen mocht worden. Van harte aanbevolen!

Hans

Door de training word je je bewuster en leef je minder op de automatische piloot. Je hebt daardoor meer invloed op situaties.

Marianne

Wil jij leren hoe je mindful kan leven? Vraag hier jouw gratis intake aan!